SEO, PPC, UX, CRM, ROI…
Mi ez a sok rövidítés a marketingben — és melyik mind közül a legfontosabb?
Az alábbiakban pontosan ezt mutatjuk be!
Következzen a PR magyarul, bárki számára érthetően, egyszerűen:
- Mi a PR jelentése (azaz a Public Relations jelentése)?
- Mit jelent egyáltalán a Public Relations magyarul?
- Hogyan hangzik a PR fogalma?
- Milyen a megfelelő PR kommunikáció?
- Melyek a legjobb PR eszközök?
Minden a PR-ről — egyetlen helyen!
Mi a PR jelentése?
A PR szó a „Public Relations” rövidítése — úgy kell ejteni, hogy piár.
A PR jelentése úgy nyer értelmet, ha elképzeled, hogy van egy limonádéstandod, és azt akarod, hogy a környéken mindenki azt gondolja, hogy ez a legjobb limonádéstand.
Mit tehetsz, hogy mindezt elérd?
- elmondhatnád a barátaidnak, hogy milyen király a limonádéd
- rajzolhatnál klassz táblákat, amelyeket kitehetnél a standod közelébe,
- és talán még a postásnak is adhatnál egy ingyen poharat, hogy elmondja másoknak, milyen finom a limonádéd.
A PR olyan, mintha mindezeket a dolgokat:
- A kis limonádéstand helyett egy nagy vállalat vagy egy híres ember számára tennéd
- Kisváros helyett országos vagy akár nemzetközi szinten.
A PR remek módja annak, hogy megmutasd az embereknek, milyen menő, megbízható vagy izgalmas az adott termék, szolgáltatás — és a mögötte álló cég vagy személy.
A PR-szakemberek beszélhetnek riporterekkel, hogy egy cikket az újságokba juttassanak, vagy különleges eseményeket terveznek, ahol az emberek először próbálhatnak ki valami újat. A lényeg, hogy megpróbálnak jó „imázst” teremteni, hogy az emberek pozitív érzéseket tápláljanak a vállalat, a termék vagy a személy iránt.
Ahogyan te is azt szeretnéd, hogy mindenkinek jó érzései legyenek a limonádés standodról!
Tehát ez alapján mi is a PR fogalma és a Public Relations jelentése?
A PR fogalma és a Public Relations magyarul
A Public Relations (PR) fogalma egy szervezet, egy személy vagy egy márka nyilvános megítélésének kezelése és alakítása. Magában foglalja a nyilvánossággal, a médiával és más szervezetekkel való kommunikációt és kapcsolattartást a pozitív kép kialakítása, a válságok kezelése és a kapcsolatok fenntartása érdekében.
Ez utóbbiak jelentik a PR főbb ágait is:
- Brandépítés
- Válságkommunikáció
- Kapcsolatmenedzsment
Nem csoda, hogy a Public Relations magyarul „közönségkapcsolatok”-at jelent.
A PR szerepe Magyarországon nagyjából ugyanaz, mint más országokban: a szervezetek, személyek vagy márkák nyilvános imázsának és hírnevének kezelése és javítása. Akárcsak az angol nyelvű országokban, a közönségkapcsolatok területén dolgozó szakemberek a különböző érdekelt felekkel való kapcsolattartáson, a médiakapcsolatok kezelésén és a hatékony kommunikáción dolgoznak, hogy elérjék céljaikat.
De vajon mit jelent mindez a gyakorlatban?
Public Relations jelentése a gyakorlatban
A PR nem csak annyit jelent, hogy fizetünk egy adott újságnak, hogy megjelenjünk benne — ez egyenlő lenne a pénz elégetésével.
Ehelyett a hatékony PR (közönségkapcsolatok) több alapelvre és gyakorlatra épül, amelyek lehetővé teszik egy vállalat, személy vagy márka pozitív képének formálását és fenntartását:
- Célkitűzések meghatározása: A hatékony PR-kampányok pontos célokat tűznek ki, legyen az akár a márkaismertség növelése, új termék bevezetése, vagy válságkezelés.
- Célcsoport Ismerete: Meg kell tudni, hogy ki a legfontosabb közönség — és mi érdekli őket.
- Autentikus üzenetek: A közönség sokkal inkább reagál pozitívan az őszinte és érthető üzenetekre, mintsem a professzionálisan hangzó bonyolult féligazságokra.
- Jó média kapcsolatok: A média a legfontosabb partner a PR-szakemberek számára. Egy jó kapcsolat a média képviselőivel lehetővé teszi a pozitív hírek gyors és hatékony terjesztését, az alacsony megjelenési költségeket és a végső cél könnyebb elérését.
- Interaktív kommunikáció: Az egyirányú kommunikációtól az interaktív párbeszédig, a közönség bevonása növeli a kampány hatékonyságát.
- Válságkezelés: Minden vállalat számára elkerülhetetlenek a válsághelyzetek. A hatékony PR azonnali és jól átgondolt reakciót igényel ilyen esetekben.
- Mérhetőség: A siker méréséhez KPI-k (magyarul: Kulcs Teljesítmény Mutatók) használata szükséges, mint például a média-megjelenések száma, a közönség elérése vagy a weboldali forgalom növekedése.
- Hosszú távú stratégia: A hatékony PR nem egy egyszeri esemény, hanem folyamatos erőfeszítést igényel.
A hatékony közönségkapcsolatok tehát nem csupán arról szólnak, hogy „jó hír” kerüljön ki a vállalatról vagy személyről — mai információgazdag környezetünkben ez csak zaj lesz a célközönség számára.
A hatékony kommunikáció ugyanis nem csak eljut a célközönséghez, hanem fel is dolgozzák az érintettek.
Ezáltal a PR arról is szól, hogy meggyőzze a célközönséget — emellett pedig építse és ápolja azokat a kapcsolatokat, amelyek hosszú távon is hasznosak.
Az eredmény a kölcsönös megértés és a bizalom növekedése a vállalat és annak közönsége között.
PR kommunikáció professzionálisan
Amennyiben a marketing egyik ágaként induló, de ma már önálló iparággá fejlődött PR elnyerte a tetszésed, próbált ki a gyakorlatban is!
A Digital Footprint egy olyan PR ügynökség, amelyhez rengeteg saját oldal és még több partneroldal tartozik, ezáltal a PR megjelenések:
- rendkívül gyorsak
- nagyon egyszerűek
- jelentősen olcsóbbak
Az első megrendelések árából pedig óriási kedvezményeket adunk!
Ha felkeltettük az érdeklődésedet, tekintsd meg ajánlatainkat.